workout 94

Workout of the week #94

Het is tijd voor een nieuwe workout of the week.

De workout

Deze week doen we een workout waarbij we twintig minuten lang ieder minuut een oefening doen. We doen burpees, push-ups en squats. Waarbij we minuut 1 burpees, minuut 2 push-ups en minuut 3 squats doen. Deze drie oefeningen blijf je herhalen tot je 21 minuten hebt bereikt. Belangrijk is dat je een volle minuut hebt om de oefening te doen. Dus als je 30 seconden over 10 burpees doet heb je nog 30 seconden rust. 10 burpees verspreiden over een minuut mag natuurijk ook. Je mag je minuut volledig zelf invullen.

Every Minute On the Minute (EMOM) for 21 minutes

  • Minuut 1: 10 Burpees
  • Minuut 2: 15 Push-ups
  • Minuut 3: 20 Squats
  • Minuut 4: 10 Burpees
  • Minuut 5: 15 Push-ups
  • Minuut 6: 20 Squats
  • Etc.

Let op: als beginner doe je de oefeningen niet 21 minuten maar 15 minuten. let hierbij goed op je hartslag. Als je merkt dat je teveel moeite moet doen om het aantal herhalingen te doen binnen de minuut mag je ze verlagen naar 5 burpees, 8 push-ups en 10 squats.

Instructies

Omdat het belangrijk is dat je de oefeningen goed uitvoert hebben wij hieronder een instructievideo. Let goed op het correct uitvoeren van de oefening. Hiermee voorkom je blessures!

Burpees

Push-ups

Squats


Voor een goed herstel na de workout neem je een eiwitshake. Je kunt ze gemakkelijk bestellen bij Body & Fit Shop

We horen graag hoe je workout is gegaan. Laat je aantal herhalingen achter in de reacties.

Volgende week plaatsen we de volgende workout online. Hou de site dus goed in de gaten.

Veel succes!

Over de auteur

Erhan Toz

Sport freak in hart en nieren. Inmiddels een van de meest fanatieke sporters van de groep. Next challenge: Kwart triathlon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.