tabata double unders

Workout of the week #86

Het is tijd voor een nieuwe workout of the week.

De workout

Deze week doen we tweemaal een tabata training. We beginnen de eerste tabata met double unders. Vervolgens neem je 3 minuten rust. Hierna gaan we nog een keer 4 minuten knallen maar nu doen we squats.

Tabata us een interval training waarbij we 4 minuten zoveel mogelijk herhalingen maken van een bepalade oefening. Je start 20 seconden volgas met de oefening en krijgt verolgens 10 seconden rust. Dit doe je 8 maal waardoor je in totaal uitkomt op 4 minuten. Wil je meer weten over deze trainingsmethode dan adviseren wij om dit artikel te lezen.

Tabata round 1

  • Double unders

3 minuten rust

Tabata round 2

  • Burpees

Let op: als beginner doe net zoveel rondes maar let op je hartslag en luister goed naar je lichaam.

Instructies

Omdat het belangrijk is dat je de oefeningen goed uitvoert hebben wij hieronder een instructievideo. Let goed op het correct uitvoeren van de oefening. Hiermee voorkom je blessures!

Touwtjespringen

Mocht je nog geen touwtje hebben dan kun je deze hier hier aanschaffen.

Burpees


Voor een goed herstel na de workout neem je een eiwitshake. Je kunt ze gemakkelijk bestellen bij Body & Fit Shop

We horen graag hoe lang jij over de workout hebt gedaan. Laat het aantal herhalingen achter in de reacties.

Volgende week plaatsen we de volgende workout online. Hou de site dus goed in de gaten.

Veel succes!

Over de auteur

Erhan Toz

Sport freak in hart en nieren. Inmiddels een van de meest fanatieke sporters van de groep. Next challenge: Kwart triathlon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.