Kaartspel workout

Workout of the week #67

Het is tijd voor een nieuwe workout of the week. Hopelijk heb je een mooie prestatie neergezet met de vorige workout.

De workout

Deze week voegen we een spelelement toe aan de workout. We doen vier oefeningen die worden bepaald op basis van een kaart die jij trekt. Je trekt in totaal 10 kaarten. Je doet de oefening zodra je een kaart hebt getrokken om vervolgens de volgende kaart te trekken en verder te gaan met de workout.

  • Schoppen = Squats
  • Harten = Burpees
  • Ruiten = Push-ups
  • Klaver = Sit-ups

Als je 8 klaver trekt dan doe je dus 8x sit-ups, met harten 6 doe je 6x burpees, etc. Alle plaatjes zijn 10 herhalingen en een aas is 11 herhalingen.

Je kunt deze workout alleen doen maar het is natuurlijk leuker om te doen met een buddy

Let op: Als beginner doe je dezelfde workout maar let je extra goed op je ademhaling en je hartslag. Luister goed naar je lichaam en ga niet over je grens!

Instructies

Omdat het belangrijk is dat je de oefeningen goed uitvoert hebben wij hieronder een instructievideo. Let goed op het correct uitvoeren van de oefening. Hiermee voorkom je blessures!

Squats

Burpees

Push-ups

Sit-ups


Voor een goed herstel na de workout neem je een eiwitshake. Je kunt ze gemakkelijk bestellen bij Body & Fit Shop

Volgende week plaatsen we de volgende workout online. Hou de site dus goed in de gaten.

Deel dit bericht met vrienden

Over de auteur

Erhan Toz

Sport freak in hart en nieren. Inmiddels een van de meest fanatieke sporters van de groep. Next challenge: Kwart triathlon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.