breathing ladder squat

Workout of the week #63

Het is tijd voor een nieuwe workout of the week. Hopelijk heb je een mooie prestatie neergezet met de vorige workout.

De workout

Deze week doen we een oefening waarbij we je longcapaciteit gaan trainen. Tussen elke squat door haal je diep adem. Het aantal keer dat je diep inademt is afhankelijk van het aantal squat herhalingen. Tijdens het squaten mag je zoveel ademhalen als je wilt maar tijdens de rust ben je bewust bezig met diep ademhalen. We beginnen bij 1 herhaling en 1 keer diep ademhalen en bouwen dit op naar tien herhalingen. Bij het bereiken van 10 bouwen we weer af naar één herhaling.

1 – 10 – 1
  • 1 squat, 1 keer diep ademhalen
  • 2 squats, 2 keer diep ademhalen
  • 3 squats, 3 keer diep ademhalen
  • etc.
Let op: Vergeet tijdens het squaten niet normaal adem te halen. Je bent strict bezig met diep ademhalen tijdens de rustmomenten.

Instructies

Omdat het belangrijk is dat je de oefeningen goed uitvoert hebben wij hieronder een instructievideo. Let goed op het correct uitvoeren van de oefening. Hiermee voorkom je blessures!

Squat breathing ladder


Voor een goed herstel na de workout neem je een eiwitshake. Je kunt ze gemakkelijk bestellen bij Body & Fit Shop

Volgende week plaatsen we de volgende workout online. Hou de site dus goed in de gaten.

Deel dit bericht met vrienden

Over de auteur

Erhan Toz

Sport freak in hart en nieren. Inmiddels een van de meest fanatieke sporters van de groep. Next challenge: Kwart triathlon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.