squat emom

Workout of the week #53

Het is tijd voor een nieuwe workout of the week. Hopelijk heb je een mooie prestatie neergezet met de vorige workout.

De workout

We gaan deze week lekker veel squaten. De trainingsmethode die we hierbij hanteren is Every Minute On the Minute (EMOM) training. We trainen 20 minuten waarbij je begint 10 squats. Zodra je klaar bent met je squats binnen de eerste minuut heb je de resterende tijd van deze minuut rust. Bij het starten van minuut 1 doe je wederom 10 squats maar dan +1. Ook hier neem je de resterende tijd van deze minuut rust. Als je minuut 2 bereik doe je weer 10 squats maar dan +2. Dit gaat zo door tot je 10 minuten hebt bereikt en in de laatste ronde 20 squats (10 + 10) squats uitvoert.

EMOM
  • Minuut 0 = 10 squats
  • Minuut 1 = 11 squats
  • Minuut 2 = 12 squats
  • Minuut 3 = 13 squats
  • Minuut 4 = 14 squats
  • Minuut 5 = 15 squats
  • Minuut 6 = 16 squats
  • Minuut 7 = 17 squats
  • Minuut 8 = 18 squats
  • Minuut 9 = 19 squats
  • Minuut 10 = 20 squats
Let op: Als beginner start je niet met 10 maar 5 squats in de eerste ronde.

Instructies

Omdat het belangrijk is dat je de oefeningen goed uitvoert hebben wij hieronder een instructievideo. Let goed op het correct uitvoeren van de oefening. Hiermee voorkom je blessures!

Squats


Voor een goed herstel na de workout neem je een eiwitshake. Je kunt ze gemakkelijk bestellen bij Body & Fit Shop

Volgende week plaatsen we de volgende workout online. Hou de site dus goed in de gaten.

Deel dit bericht met vrienden

Over de auteur

Erhan Toz

Sport freak in hart en nieren. Inmiddels een van de meest fanatieke sporters van de groep. Next challenge: Kwart triathlon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.