What if…

Stel je eens voor dat het al hartje zomer is. Je staat op het punt je koffer in te pakken voor een welverdiende strandvakantie. Maar damn je bent helemaal niet afgetraind. What if…

Afgetraind de zomer in

Wat als ik tijdens de winter door had gesport… Ik mij had ingehouden met het snacken… Ik veel eerder was begonnen aan mijn gezonde, lekkere en simpele voedingspatroon… What if… Discipline en de mens, geen goede combinatie. Maar hoe kan je dit nu voorkomen?

Pas je bestaande routine aan

Iedereen staat elke ochtend op en heeft daar zijn eigen routine bij. Zonder routine kom je of extreem te laat op werk of vergeet je allerlei zaken. Elke routine/gewoonte, goed of slecht, kan je veranderen met de volgende 3 stappen:
  • Reminder (the trigger that initiates the behavior)
  • Routine (the behavior itself; the action you take)
  • Reward (the benefit you gain from doing the behavior)
Deze 3-r’s zijn uitgebreid onderzocht en hier verder te lezen: The 3 R's of Habit Change: How To Start New Habits That Actually Stick.

Hoe heb ik het toegepast?

Reminder

M’n werk wekker gaat en ik sta op voor werk. En ok?… ik geef het toe. Ik snooze 1 of 2 keer.

Routine

Na het douchen doe ik een korte workout van 15 minuten. Ik ga verder met mijn normale “opstaan” routine. Ik maak een groente en fruitshake klaar, die ik onderweg naar werk opdrink.

Reward

Na een kort en krachtige workout voel ik mij klaarwakker om naar m’n werk te gaan. Een heerlijk gevoel die je productiviteit op werk flink verhoogt.

Je kan vast raden wat ik heb toegevoegd aan mijn bestaande ochtend/opstaan routine. Hoe ziet jouw ochtend routine er NU uit? En hoe wil jij dat er uit ziet over een week?

Stop met snacken!

Je hangt op de bank en je krijgt rond 9 uur honger. Snacken ligt op de loer. Om mijn hongergevoel te stillen pak ik een bak met kwark erbij, en dat werkt prima! Gezond en vullend. Binnenkort een leuke reeks van lekkere en gezonde kwark recepten.

En wat doe jij nog meer om afgetraind de zomer in te gaan?

Deel dit bericht met vrienden

Over de auteur

Dylan Mouthaan

Facebook

Sport regelmatig en divers. Bewust bezig met voeding, and I love it. Next challenge: Hele marathon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.