TriggerPoint Roller: Waarom MOET jij rollen?

Je ziet ze steeds vaker in de sportschool, maar toch nemen velen geen moeite om ze te gebruiken. Echter is dit een grote vergissing omdat de TriggerPoint Roller een geweldig sport instrument is om je te helpen met herstel en preventie van blessures. Daarnaast zorgt het voor een betere doorbloeding waardoor je mobiliteit sterk toeneemt.

Wanneer gebruik je een TriggerPoint Roller?

De TriggerPoint Roller gebruik je voorafgaand aan de training om blessures te voorkomen en achteraf om je hersteltijd aanzienlijk te verkorten. Dit betekent dat je vaker kunt trainen en de resultaten ook eerder zichtbaar worden. Ik zal nu je aandacht wel hebben!

Hoe gebruik je het?

Om sneller vooruitgang te boeken is het essentieel om drie delen van je lichaam goed te rollen. Of het nou door je schoenen komt, de manier waarop je staat of zit. De meesten bewegingen die we maken hebben een negatief impact op je spieren.

1. Kuiten

De eerste spiergroep, je kuiten. Om je kuiten goed los te maken en de doorbloeding op gang te brengen begin je met een been op de roller te leggen en de ander er bovenop. Til je heupen op en begin langzaam tot je knieholte te rollen. als je een zere plek (knoop) tegenkomt dan stop je hier en hou je de druk 20 seconden op deze locatie.

2. Quads

De tweede plek van je lichaam om te rollen zijn je quads. Begin door een planking positie aan te nemen en plaat de roller net boven je knieschijf. Rol langzaam in de richting van je heup en weer terug. Ook hier stop je weer als je een knoop tegenkomt.

3. (Boven)rug

Tot slot is het belangrijk om je (boven)rug goed te rollen. Begin door je om te draaien en plaats de roller net onder je schouderbladen. Ondersteun je hoofd met je handen en voorkom hierdoor druk op je nek. Begin over je schouderbladen te rollen en ga van boven naar beneden over je ruggenwervel. Ook hier kun je wederom stoppen bij een knoop. Deze komen minder voor in de rug maar als je ze tegenkomt dan is het raadzaam om deze te behandelen.

Vergeet de rest niet!

Naast deze drie spiergroepen kun je natuurlijk veel meer rollen. Kijk op HowCast voor instructie video's en je komt een heel eind. Helaas hebben niet alle sportscholen een TriggerPoint Roller maar je kunt ze gemakkelijk bestellen via bol.com voor een paar tientjes. Ik kan je garanderen dat het de investering waard is. Ik heb beste ervaring met deze TriggerPoint Roller.

Deel dit bericht met vrienden

Over de auteur

Erhan Toz

Sport freak in hart en nieren. Inmiddels een van de meest fanatieke sporters van de groep. Next challenge: Kwart triathlon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.