Last van een motivatiedip? 5 tips om gemotiveerd te blijven

Vorige week heb ik een blog geschreven over het opbouwen van een sport routine. Maar zelfs dan heb je nog wel eens een off-day. Ik heb ze niet vaak, maar vandaag had ik z?n dag. Ik wilde gaan sporten maar toe het puntje bij paaltje kwam had ik gewoon geen zin. En wat doe je dan? Wat is nu d? manier om gemotiveerd te blijven om te sporten? Hier onder een aantal tips die kunnen helpen.
Facebook

1. Trainingsbuddy

Zoek een trainingsmaatje met wie je afspreekt om te sporten. Als je dan niet gaat stel je niet alleen jezelf teleur maar laat je ook iemand zitten. Ook tijdens een workout heb je veel aan een trainingsmaatje. Zo helpen die je bij je laatste work out uit te voeren en bovendien heb je altijd een spotter bij de wat moeilijkere oefeningen.

2. Visualiseer je doel

Sta je op het punt om af te haken? Denk dan nog eens goed na over je doelen. Is het je doel die hardloopwedstrijd uit te lopen? Bedenk dan hoe je je voelt als het je gelukt is. Of train je voor een bikini body? De drie onderstaande zijn een inspiratie bron voor mij.

Facebook
Instagram
Pinterest

Denk niet na over het feit of je nu wel of niet naar de sportschool wilt, maar bedenk hoe je je voelt na een work-out en wat het voor je lichaam doet. Gevoelens zijn tijdelijk, als je eenmaal bezig bent zul je je zoveel beter voelen.

3. Muziek

Train je altijd op muziek? Luister die muziek dan voor dat je gaat sporten om al vast in de juiste spirit te komen. Mede blogger Roel heef in februari al een lekkere workout playlist samengesteld.

Workout playlist

4. Pas je trainingsschema aan

Ga iets doen waar je wel zin in hebt. Elke stap die je zet is er 1 extra! Er zijn genoeg alternatieve waar je misschien wel zin in hebt zoals bijvoorbeeld dansen, wandelen, touwtje springen of seks. Want ja ook seks is een vorm van lichaamsbeweging 😉

5. Sla een dag over!

Als het allemaal tegen zit en je echt geen zin hebt sla dan gewoon een dag over. Niemand heeft er iets aan als jij met tegen zin aan het sporten bent. Dat zorgt er alleen maar voor dat je minder zin gaat krijgen. Zorg er wel voor dat het maar bij 1 dag blijft anders moet je op zoek gaan naar een andere en betere routine.

Wat ik vandaag gedaan heb?

Ik ben tegen beter weten in toch naar de sportschool gegaan. Heb wel geteld 3 oefeningen kunnen doen om vervolgens te besluiten te gaan hardlopen omdat ik hier meer zin in had.

Deel dit bericht met vrienden

Over de auteur

Hester van Schaik

4 a 6 keer per week in de sportschool te vinden. En... de enige vrouw in dit team om voor wat diversiteit te zorgen. Last but not least: I love cookies!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *