Extra eiwitten; maar hoe?

Ik hou van koekjes, taart, kaas en nog heel veel meer dingen die eigenlijk helemaal niet goed voor je zijn. Sporten daar hou ik ook van, maar helaas bestaat een gezonde levensstijl niet alleen uit veel sporten en verder maar gewoon doen waar je zin in hebt.

Wat doe ik verkeerd?!?

Ik probeer (met nadruk op probeer) op mijn voeding te letten met behulp van Myfitnesspal. Ik heb dit nu een paar weken bij gehouden en hier en daar mijn eten al iets aangepast. Maar nu komen we bij de grotere uitdagingen.

Ik eet veel brood, aardappelen en pasta, ook wel bekend als koolhydraten, terwijl ik eigenlijk te weinig eiwitten binnen krijg. Omdat ik zoveel sport is dit juist een belangrijke voedingstof. Eiwitten zorgen voor spierherstel en dus opbouw. Andere fijne bijkomstigheid; eiwitten zijn vrij moeilijk te verteren, vandaar dat ze langer een verzadigd gevoel geven. Het plan is dus om meer eiwitten te gaan eten. Maar hoe?

Hoe kom ik aan mijn extra eiwitten?

Een makkelijke keuze is aanvullen met eiwitshakes. Ik heb al vaker shakes op maar deze hebben niet mijn voorkeur. Hoewel ik weet dat het heel moeilijk is, hoop ik een goede balans te kunnen bereiken met ?natuurlijke? voeding.

Mijn tussendoortje is nu vaak een boterham. Een boterham is lekker en makkelijk om mee te nemen naar mijn werk. Dit wil ik nu proberen aan te passen naar kwark. Kwark is een van de weinige voedingsmiddelen met relatief veel eiwitten en kan ook nog makkelijk meegenomen worden.

Kwark

Taste matters

Een probleem. Er is een reden waarom ik nu met yoghurt ontbijt en niet met kwark, ik hou namelijk helemaal niet van kwark. Ik vind het eigenlijk alleen lekker met een flinke lading suiker. En suikers zijn juist weer koolhydraten, en die probeer ik te vermeiden.

De komende weken ga ik opzoek naar een lekkere manier om kwark te eten. Ik heb natuurlijk alvast wat research gedaan en bij de rest van Get Super Healthy gevraagd hoe zij graag kwark eten.

Een aantal varianten die ik ga testen:
  • Verschillende soorten fruit
  • Noten
  • Cacao nibs of poeder
  • Als smoothie
Meer eiwit opties vind je bij Body & Fit Shop. Welke varianten gebruiken jullie zelf? Ik hou jullie hier op de hoogte en via Instagram!

Deel dit bericht met vrienden

Over de auteur

Hester van Schaik

4 a 6 keer per week in de sportschool te vinden. En... de enige vrouw in dit team om voor wat diversiteit te zorgen. Last but not least: I love cookies!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.