Doelen januari

Ik hecht heel veel waarde aan doorontwikkeling. Voor 2016 staat dit ook centraal en ga ik hier elke maand op voor- en terugblikken. Om het behapbaar te houden stel ik elke maand 5 doelen op. Hieronder mijn doelen voor januari.

Mijn persoonlijke top 5 doelen voor januari

  1. 5 (nieuwe) standaard gezonde maaltijden (lunch en avondeten) leren maken. Letten op veel eiwitten, weinig koolhydraten en suiker. Inkoop moet voor een week kunnen en de gerechten moet je makkelijk kunnen maken.
  2. 2x per maand uit eten gaan. Een Dim Sum restaurant in Amsterdam staat hoog op mijn lijst. Iemand een aanrader?
  3. Sportevenementen voor 2016 vaststellen en verwerken in mijn agenda. Ga ik een marathon lopen?!?
  4. Tacx fietstrainer kopen voor mijn racefiets.
  5. Elke maandagavond (minstens 1x per week) drummen.

Waarom deze doelen?

In de laatste maanden van 2015 ben ik steeds bewuster op mijn voeding gaan letten. Hoe zorg ik er voor dat ik minder snoep, meer eiwitten eten en aantal minder gezonder gewoontes zoals brood met lunch te vervangen door bijvoorbeeld tonijnsalade. Maar ook betrapte ik regelmatig op 1 a 2 diepvriespizza’s per week 😛

Deze lijn ga ik in 2016 doorzetten. Voor mij persoonlijke merkte ik dat door structuur aan te brengen in mijn voeding dat de kans op een terugval steeds kleiner werd. Ook zorgde het voor een goede energie verdeling op de hele dag. Met name mijn eerste doel sluit hier heel goed uit. Steeds meer structuur!

Daarnaast ligt de focus op sporten, sporten, sporten. Zaalvoetbal seizoen ligt stil t/m eind januari, dus dat betekend lekker op mijn luie reet zitten. Dat lijkt mij niet zo handig. Zaterdag 9 januari staat mijn allereerste Mountainbike race op de agenda, de AGU Egmond Pier Egmond. Dit doe ik samen met twee collega’s en dan kan ik natuurlijk niet af gaan 😀

Je eigen doelen opstellen?

Begin door je doelen zo concreet mogelijk op te stellen. Ik hou altijd de SMART-principe in mijn achterhoofd bij het bedenken van mijn persoonlijke doelen. De doelen baseer ik op mijn vooruitblik voor het jaar, in dit geval 2016. Vraag je zelf nu af, wat zijn nu echt de belangrijkste dingen die ik wil bereiken of waar ik mij in wil doorontwikkelen. Wat geeft je een voldaan gevoel?

Werk met thema’s

Het is vrij simpel om klakkeloos een lijstje met doelen op te schrijven. Maar gaat dat echt dat voldane gevoel geven? Werk vanuit een aantal hoofdthema’s. Zelf werk ik er met vier: Gezondheid (Sporten & Voeding), Social (Vrienden, relatie), Werk (voor je zelf of een werkgever) en alle overige Persoonlijke doorontwikkeling acties zoals basis Spaans leren voor je trip naar Barcelona deze zomer.

Wat zijn jouw doelen voor januari?

Over de auteur

Dylan Mouthaan

Facebook

Sport regelmatig en divers. Bewust bezig met voeding, and I love it. Next challenge: Hele marathon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.