Blijf fit tijdens je vakantie!

Tijdens vakantie wil je natuurlijk genieten en volledig tot rust komen maar dat betekend niet dat je niets meer hoeft te doen aan je conditie. Hoe combineer ik mijn vakantie met sporten om toch fit te blijven?

Weer…watte?

Weerstandbanden zijn een ideale middel om tijdens je vakantie toch nog je conditie op peil te houden en daarnaast je gespierde look te behouden. De combinatie van de traditionele oefeningen als sit-ups, squats en push-ups en de weerstandsbanden maakt het mogelijk om tijdens je vakantie full-body in shape te blijven.
Weerstandsband

Weerstandsband workouts

Hieronder per spiergroep een oefening. Belangrijk hierbij is dat je per oefening 10 tot 12 herhalingen maakt en 1, 2 of 3 sets maakt op basis van je conditie. Tussen de oefeningen neem je een halve minuut rust en tussen de sets 3 minuten.

Schouders

Ga op je weerstandsband staan en maak met je armen een hoek van 90 graden, Hierbij wijzen je onderarmen en handen omhoog. Laat het elastiek achter je armen lopen. Strek je armen naar boven en kom vervolgens terug tot begin positie.

Rug

Ga op je weerstandsband staan waarbij je met je rug naar voren gebogen de zaag beweging maakt. Begint met je rechterarm waarbij jij je arm vanuit de gestrekte positie naar je toe trekt. Dit doe je vervolgens ook met je linker arm.

Biceps

Stap op je weerstandsband en houd je armen voor je met je handpalm naar je toe. Denk hierbij om een goede rechte rug zodat je de focus echt op je biceps legt. Maak met je armen de traditionele biceps curl waarbij je eerst je rechterhand naar je toe trekt en vervolgens je linkerhand.

Triceps

Stap op je weerstandsband en houd je arm achter je nek. Strek je onderarm vervolgens van achter je nek naar boven je hoofd, hou je bovenarm hierbij zo stil mogelijk.

Borst

Ga plat met je borst op de grond liggen en leg je armen naast je borst. Je duwt jezelf vervolgens van de grond af en strekt je armen. Na het strekken kom je weer met je borst naar de grond. Deze oefening staat bekend als de push-up en doe je zonder de weerstandsbanden.

Buik

Ga met je rug op de grond liggen en zorg ervoor dat je onderrug goed op de grond blijft. Plaats je voeten tegen elkaar en trek je hielen zo ver mogelijk naar je toe. In liggende staat tik jij de grond boven je hoofd aan en kom je naar boven en tik je de grond voor je voeten aan. Hierna ga je weer terug en tik je de grond boven je hoofd aan. Bij het maken van deze sit-ups heb je geen weerstands banden nodig.

Benen

Ga rechtop staan en met je voeten uit elkaar en je knie licht naar buiten gebogen. Zak vervolgens met je kont naar de grond en zorg ervoor dat je beneden onder de 90 graden buigen. Kom vervolgens weer omhoog en strek je benen en heupen volledig. Dit is de squat beweging en hier heb je geen weerstandsbanden voor nodig. Door middel van de bovenstaande oefening uit te voeren blijf jij tijdens je vakantie fit en behoud je het gevoel dat je goed bezig bent.

Hup op vakantie, en?

Dit zijn slechts een aantal mogelijke workouts om jezelf tijdens je vakantie uit te dagen en fit te blijven. Er zijn natuurlijk veel meer workouts mogelijk maar nu heb je in ieder geval de oefeningen om aan de slag te gaan. Wil je het de weerstandbanden in keer proberen? Dan kan je die bij ons kopen: Koop weerstandband. Deze set geeft je drie verschillende weerstandsmogelijkheden tegen een mooie prijs.

Deel dit bericht met vrienden

Over de auteur

Erhan Toz

Sport freak in hart en nieren. Inmiddels een van de meest fanatieke sporters van de groep. Next challenge: Kwart triathlon!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.