Top 5 populairste sport & gezonde voeding artikelen in 2016

Wij houden van lijstjes, ik ook. We zijn allemaal druk, dus (vrije) tijd is schaars. Daarom heb ik voor jullie onze populairste artikelen van 2016 in kaart gebracht. Artikelen van workouts om in shape te komen tot lekker en gezonde recepten die je klaar maakt in 15 min. Lekker makkelijk in 1 overzicht.

Ik kan je alvast verklappen dat ik mij heel herken in de eetbuien. Herkenbaar? Ik heb paar tips voor je 😉

#1: Eetbuien, wat nu?!

Als je bezig bent met een gezonde levensstijl kan het ontzettend vervelend zijn als je last hebt van eetbuien. Er zijn verschillende redenen waarom eetbuien ontstaan, maar gelukkig heeft niet iedereen er last van. Voor wie er wel last van heeft kan het ontzettend demotiverend zijn als je weer hebt toegegeven aan de verlangens om te eten. Hoe kun je deze eetbuien tegenhouden of zelfs voorkomen?

Eetbuien, wat nu?!

#2: Wat zijn de voordelen van suikervrij leven?

In dit artikel wil ik de effecten van suiker op je lichaam onder jullie aandacht brengen. Veel mensen beweren dat geraffineerde suikers gif zijn voor je lichaam en ze zitten, in mijn optiek, niet ver van de waarheid. Ik ontken niet dat je suikers nodig hebt. De suikers die goed zijn voor je lichaam haal je uit fruit en niet uit chocolade, ijs en meer van dit soort snacks.

Voordelen van suikervrij leven

#3: Beter slapen met 4-7-8 techniek

Voor sporters is slaap essentieel. Dit is namelijk het moment dat jouw spieren herstellen en jij jezelf oplaad om nog beter te presteren. Hierbij is beter slapen essentieel. In dit artikel leggen wij uit hoe je door het toepassen van de 4-7-8 ademhalingstechniek je slaap kunt verbeteren, maar ook je hartslag kunt verlagen om beter om te gaan met stresssituaties.

Beter slapen met 4-7-8 techniek

#4: Recept wrap met kip en avocado salade

Deze wrap met kip en avocado, Griekse yoghurt en kipfilet past prima bij het aankomende lente weer! Heerlijk fris van smaak! Lekker als lunch of zomerse avondmaaltijd. Je kunt er nog een salade bij eten van groene bladgroenten, zoals veldsla, rucola en spinazie, om zo aan voldoende groenten te komen (200 gram per dag). Deze wrap met kip en avocado is perfect voor na het sporten, want het levert veel eiwitten (17,5 g)! Belangrijk voor spierherstel! Als je het vetgehalte wat lager wilt kan je kiezen voor een magere (0% vet) yoghurt. Kies dan wel voor een stevige yoghurt, anders loopt de salade zo uit je wrap! Eet smakelijk!

Recept wrap met kip en avocado salade

#5: Waarom gaap je tijdens sporten?

Jaja, ik ben er zo een die moet gapen tijdens sporten. Vooral tijdens krachttraining. Niet omdat ik het saai vind, of moe ben maar waarom dan wel? Iedereen gaapt. Er is veel onderzoek naar gedaan. Maar er is geen duidelijke verklaring voor gapen, en dus ook niet voor gapen tijdens het sporten.

Gapen tijdens sporten

En welk artikel was dit jaar voor jou het meest waardevol? Ik herken mij heel erg in hoe je het beste om kan gaan met eetbuien 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *