Over Get Super Healthy

Een enthousiaste groep die schrijft over gezonde levensstijl. Hoe kan je een gezond en sportief bestaan op een verantwoordelijk manier opbouwen?

Uit liefde zijn we gestart met getsuperhealthy.nl. Elke week kwamen we er bij ons op kantoor nieuwe ladingen pakketjes met noten, eiwitshakes, creatinepoeder en sportartikelen binnen. Vaak leidde dit tot uit de hand gelopen gesprekken. Wat is jouw favoriete workout? Welke eiwitpoedershake vind jij het lekkerst?

Door deze enthousiasme voor sporten in combinatie met een gezonde voedselpatroon was het eigenlijk gek dat we die kennis niet onderling gingen delen. En dat doen we nu, via deze blog!

Ben jij ook fanatiek met sporten? Bewust bezig met voeding? We zoeken enthousiaste gastbloggers.


Neem contact met ons op!


Dylan

Sport van alles en nog wat

Sport
1-2 x per week hardlopen, 2-3 x per week zaalvoetbal, met mooi weer weg met de racefiets.
Lekkerste (gezonde) voeding
Een lekkere frisse salade met o.a. avocado, tomaat, koriander en pijnboompitten. Inmiddels kan ik wat makkelijker de junk food afslaan en vind ik zelfs minder lekker.
Omslag gezonder eten/sporten
Eerst sloeg ik mijn ontbijt over, maar na mijn eerste Dam tot Damloop in 2009 is dit drastisch veranderd. Geleidelijk aan ben ik steeds gezonder gaan eten. Nu eet ik elke ochtend mijn vaste super foods/noten muesli met magere yoghurt inclusief en eiwitpoeder shake.
Next step
Hele marathon!
Andere bezigheden en hobbies
Drummen, poolen en uiteraard een goede serie of film. Het is voor een belangrijk dat ik een goede afwisseling heb in actief bezig zijn en de rustmomenten te pakken.
Guilty Pleasure
Met name Ben & Jerry cookie dough en Oreo’s. Soms heb ik een sugar addict momentje. Een van afgeleerde Guilty Pleasures is op een rustige avond bank hangend alles te snaaien wat er in huis ligt.

Erhan

Onze sport freak

Sport
3 x per week Crossfit en 2 x per week hardlopen. In de lente/zomer aanvullend 1 keer per week fietsen. Van deze drie is Crossfit mijn favoriet.
Lekkerste (gezonde) voeding
Kwark met cacaopoeder, geraspte cocos, cacao nibs, 100 gram noten en verse druiven.
Omslag gezonder eten/sporten
Bijna twee jaar geleden ben ik begonnen met hardlopen ter voorbereiding voor de dam tot dam. Daarna heb ik het doorgetrokken en sindsdien meerdere halve marathons gelopen. Daarvoor was ik veel in de sportschool maar heb onlangs de overstap gemaakt naar Crossfit.
Next step
Kwart triathlon!
Andere bezigheden en hobbies
Naast het volop genieten van mijn vrouw en dochter kijk ik graag films en series waarbij ik erg kan genieten van een goede sci-fi.
Guilty Pleasure
Ik zal het niet doen maar de gedachte om een keer de patisserie binnen te stappen en mezelf helemaal suf te eten aan allemaal heerlijke taartjes is toch wel een guilty pleasure.

Hester

De enige vrouw in het team voor extra diversiteit

Sport
Fitness, meestal krachttraining maar ik volg ook regelmatig groepslessen daarnaast doe ik een poging tot hardlopen. Ik ben meestal tussen de 4 a 6 keer per week in de sportschool te vinden.
Lekkerste (gezonde) voeding
Moet ik nog ontdekken. Ik weet goed wat ik zou moeten eten, maar ik hou gewoon zo veel van koekjes.
Omslag gezonder eten/sporten
Ik sport al vrijwel mijn hele leven en kom uit een sportief gezin. Ik ben op mijn 16e begonnen met fitnessen samen met mijn moeder. Ik sport omdat ik het leuk vind en ik er energie van krijg. Ik word een klein stuiterballetje als ik een paar dagen niet heb gesport om daarna te veranderen is een halve zombie.
Grootste uitdaging
Ik ben opgegroeid met de zin meedoen is belangrijker dan winnen, dat in combinatie met het trainen zonder duidelijk doel maakt dat ik niet altijd alles geef.
Favoriete trainingsmoment
Ik train het liefst in de ochtend en sta regelmatig eerder op om voor het werk nog te sporten.
Beste workout muziek
Op het moment SBMG – Oeh Na Na (Luister op Spotify)

Jij hier?

Nog een Get Super Healthy fanaat

Laat het ons weten!